FAQ - Odpovědi na nejčastější otázky

Základní otázky

Jak funguje MODEMI.cz?

Jak přidat obchod na MODEMI.cz?

Jaké zboží mohu na MODEMI.cz nabízet?

Jak vypadá struktura XML souboru?

Placený režim

Placený vs. omezený režim

Jak zvýšit návštěvnost a počet objednávek mého obchodu?

Jak docílit nízkého PNO (COS) a zisku?

Co dělat, když se mi sníží počet kliků do mého obchodu?

Jak se na MODEMI.cz řadí produkty?

Partnerský účet a XML soubor

Mohu mít pod jedním účtem více obchodů?

Jaké jsou nejčastější chyby v XML souboru?

Jak změnit adresu mého XML souboru?

Jak změnit fakturační údaje nebo majitele obchodu?

Základní otázky

Jak funguje MODEMI.cz?

MODEMI.cz je vyhledávač módního zboží a módních doplňků. Uživatelům nabízíme přehledně roztřízené zboží do kategorií (včetně dětského a sportovního oblečení, bot a doplňků), kde pro vyhledání určitého zboží mohou využít detailní filtry. Díky nalezení konkrétního zboží, které uživatel hledá, přináší MODEMI.cz obchodním partnerům vyšší konverze a více objednávek oproti konkurenci.

Jak přidat obchod na MODEMI.cz?

Obchod na MODEMI.cz můžete přidat na této stránce. Pokud ještě nemáte Uživatelský účet, bude Vám automaticky vytvořen.

Jaké zboží mohu na MODEMI.cz nabízet?

Na MODEMI.cz můžete nabízet téměř jakékoliv módní zboží. Zejména se jedná o dámskou, pánskou a dětskou módu. Dále můžete nabízet oblečení, boty a doplňky pro sport. Pro lepší představu, které produkty MODEMI.cz nabízí, si uděláte, pokud si projdete náš katalog.

Jak vypadá struktura XML souboru?

Kompletní strukturu XML souboru včetně příkladu naleznete zde.

Placený režim

Placený vs. omezený režim

Registrace každého obchodu je zdarma. Každý obchod, který se zaregistruje je automaticky v omezeném režimu (např. Produkty jsou zobrazovány až za produkty Partnerů, kteří mají Placený režim). Při dobití finančních prostředků na účet MODEMI.cz se automaticky mění nastavení a účet přechází z Omezeného režimu do Placeného režimu.

Omezený režim – režim, ve kterém Partner nehradí za Prokliky Produktů na Portále, které vedou na internetové stránky obchodu. Tento režim omezuje maximální počet prokliků za měsíc (počet prokliků vyhodnocuje Poskytovatel a může se každý měsíc lišit) a zároveň jsou Produkty Partnera zobrazovány až za Produkty (tedy níže nebo na další stránce) za Produkty Partnerů, kteří mají Placený režim. 


Placený režim – režim, ve kterém Partner platí za každý Proklik (PPC) Produktu na Portále, který vede na internetové stránky Partnera. Minimální cena za Proklik je stanovena v administraci Partnerského účtu globálně pro všechny kategorie (Standardní cena). Partner si může navýšit cenu za Proklik dle potřeby pro jednotlivé kategorie, pokud tak učiní, náleží Poskytovateli tato cena za Proklik. Cena za Proklik má vliv na Partnerovo PNO (poměr nákladu ku obratu) a výši návštěvnosti internetové stránky Partnera.

Jak zvýšit návštěvnost a počet objednávek mého obchodu?

Pokud váš obchod dosahuje malé návštěvnosti a malého počtu objednávek v určité kategorii, může to být způsobeno mimo jiné nízkou cenou za proklik. Zkuste zvýšit cenu za proklik o desítky až stovky procent a sledujte vaše PNO (poměr nákladu ku obratu) a případně jej opět upravte. Pokud se vám nedaří ani tak zvýšit návštěvnost obchodu a počet objednávek může to být způsobeno i tím, že dané zboží není pro uživatele atraktivní.

Jak docílit nízkého PNO (COS) a zisku?

Definujte si, kolik jste ochotni utratit peněz za marketing, resp. jakou cenu jste ochotni zaplatit za získání objednávky a nového zákazníka. Pokud vám PNO na MODEMI.cz vychází nízké, můžete zvýšit cenu za proklik (v dané kategorii, kde máte nízké PNO) a tím zvýšíte objem prokliků do vašeho obchodu a tím i počet objednávek. Pokud však je vaše PNO vysoké (větší než vámi definované nebo akceptovatelné náklady) upravte cenu za proklik na nižší hodnotu. Získáte tak sice méně objednávek, ale zároveň docílíte vašeho PNO a tím i zisku.

Co dělat, když se mi sníží počet kliků do mého obchodu?

Pokud vám bez vašeho zásahu klesne počet prokliků do vašeho obchodu, je to dáno tím, že jiný obchod v dané kategorii vás přeskočil a získává více kliků. Může to být způsobeno nabídnutím vyšší ceny za proklik nebo také kvalitou a dostupnosti zboží. Řazení zboží v kategoriích ovlivňuje více vlastností než pouze cena za proklik.

Jak se na MODEMI.cz řadí produkty?

MODEMI.cz řadí produkty v jednotlivých kategoriích podle mnoha kritérií. Např. podle ceny za proklik, podle dostupnosti zboží a skladových zásob, podle preferencí uživatele a dále podle mnoha dalších kritérií. Cílem řazení je, aby uživatel dostával relevantní nabídky a učinil nákup po prokliknutí se do partnerského obchodu.

Partnerský účet a XML soubor

Mohu mít pod jedním účtem více obchodů?

Pod svým účtem můžete mít neomezené množství obchodů. Tyto obchody však musí mít stejného provozovatele. Tedy faktura bude vystavována pro všechny obchody na stejné IČ. Pokud máte více obchodů, které provozují dvě rozdílné firmy, založte si Partnerský účet pro každé IČ zvlášť. MODEMI.cz neumí rozdělovat faktury pod jedním účtem pro více firem (rozdílné IČ).

Jaké jsou nejčastější chyby v XML souboru?

Mezi nejčastější chyby patří:

- neuzavřená párová značka - např. <SHOPITEM> a </SHOPITEM> je párová značka

- nenahrazení speciálních znaků - např. & nahradit za &amp;

- psaní značek malými písmeny - např. <shopitem> místo správného <SHOPITEM>

- relativní url - např. /mikiny místo http://www.mujobchod.cz/mikiny v tagu

Jak změnit adresu mého XML souboru?

Pokud potřebujete změnit adresu XML souboru vašeho obchodu tak nás kontaktujte.

Jak změnit fakturační údaje nebo majitele obchodu?

Pokud potřebujete změnit fakturační údaje vašeho obchodu tak nás kontaktujte.

nahoru